RUAM SUSU MENYEBABKAN BAYI SENTIASA TERASA GATAL

Ruam biasanya mudah berkalu di kalangan bayi. Namun masalah ruam ini juga boleh mengjangkiti kanak-kanak dan juga orang dewasa. Kebiasaannya ruam kulit ini mudah berlaku dikawasan yang cepat berpeluh. Ia merupakan satu masalah yang sebenarnya hanya dapat dihindari dari rumah sahaja, tetapi dalam keadaan tertentu kadangkala ia juga turut memerlukan rawatan klinikal. Dalam sesetengah kes, ruam akan menyebabkan kulit kelihatan bertompok merah atau mungkin boleh menyebabkan bengkak, kegatalan dan juga luka. 

keadaan pipi bayi yang terkena ruam susu

Apa itu ruam susu??

Ruam susu atau kurap susu dikenali sebagai Dermatitis atopik akan menyebabkan bintik-bintik merah yang nampak seperti keruping dan bersisik pada bahagian muka bayi. Ia nya kesan daripada lelehan susu yang dibiarkan kering degan tidak dilap. Pada permulaannya ruam susu pada si kecil ini akan kelihatan kemerahan, membengkak, dan bersisik di sekitar pipi. Ruam ini akan menimbulkan rasa kurang selesan dan kegatalan kepada bayi korang.

Kebiasaannya pada waktu panas apabila si kecik berpeluh pada waktu malan, kegatalan ini akan mengganggu tidur mereka. Kadang kala ruam susu ini juga boleh berlaku di sebabkan si kencil korang alah kepada susu lembu, soya dan sebagainya. kita sebagai ibu bapa haruslah memastikan setiap makanan yang diberikan kepada bayi kita adalah selamat untuk dimakan terutama pada peringkat awal tumbesaran mereka.


Tips Mengatasi ruam susu :

I) Jika korang adalah seorng ibu menyusu, elakkan dari mengambil makanan-makanan yang boleh terjadinya elergik kepada anak-anak. Misalnya, telur, kekacang, daging, ayam.. Bukan maksudnya korang tidak boleh makan terus, tetapi makanlah pada kadar yang diperlukan. Hal ini kerana makanan yang di makan oleh ibu menyusu akan mempengaruhi susu ibu. 

2) Sentiasa lap kan mulut bayi setiap kali selepas penyusuan. Ini penting untuk mengelakkan susu melekat ke atas kulit pipi bayi sekaligus lama-kelamaan akan menyebabkan pipi bayi kelihatan kemerah-merahan. 

3) Guna suhu air yang bersesuaian ketika memandikan mereka. Mandi air yang panas sebenarnya boleh menyebabkan kulit bayi menjadi kering dan berasa  gatal. Bukan sekadar bayi je, kita pun sebenarnya digalakkan untuk kurangkan mandian air panas untuk mereka yang ingin menjaga kelembapan kulit dan seri wajah. =)

4) Lindungi bayi dari terkena sinaran matahari yang terik, terutamanya kepada bayi yang sudah mempunya tanda kemerahan. Hal ini kerana bayi korang akan berasa sangat gatal dan tidak selesa. 


Jika anak korang mempunya tanda-tanda seperti ini, jangan risau ye kerana ruam susu ini bukan la bersifat kekal dan akan pulih sendiri. Hindarilah menggunakan ubat-ubatan yang mempunyai chemical. Untuk anak saya, saya lebih suka gunakan krim Herbal Bland yang bersifat natural dan tanpa kimia..

Testimoni mereka yang telah menggunakan Herbal Bland untuk atasi RUAM SUSU. 

Testimoni I :

Testimoni I) Keadaan pipi adik Maryam ni semakin pulih selepas menggunakan krim ini. INYAALLAH 



Testimoni 2:
Testimoni 2: alhamdulillah keadaan tengan adik ni semakin pulihh selepas beberapa kali di sapukan krim ni degan keizinan Allah. 


Testimoni ke3:




Testimoni ke 4:
Bayi seorang sahabat saya ketika di Kuliah. Alhamdulillah ruam susu semakin pilih selepas hari ke3 



Untuk medapatkan info lanjut mengenai herbal bland. atau berminat untuk order.. boleh call /whatsapp/we chat/ telegram saya di 0I8-2890438. (lin). Sementara stok masih ada. =)


Klik ikon di atas untuk order sekarang:
Produc Price  : RM27.50

Quantity : 4 oz
tidak melekik dan mudah meresap ke dalam kulit


2 comments:

  1. Macm mane say nk dptkan ubat ini...,

    ReplyDelete
  2. kesian pulak kan ,,kalau kene ruam ni bby memg tak selesa nangis je nt..btw..hai semua..sy ni agen cuckoo..klau ade mak mak nak sy uruskan pemasangan penapis air cuckoo.excel tu baru 79 sebulan...bole wsp yer sy tolong..011-16930576..dengan sy dpt hadiah special sgt tau..hihi..

    ReplyDelete