5 KESALAHAN MEMAKAI COLI HINGGA MENYEBABKAN PAYUDARA KENDUR

Ramai wanita yang tidak menyedari bahawa mereka tidak memakai coli ( baju dalam ) degan cara yang betul. Pemakaian coli yang betul dapat membantu melindungi dan menyokong payudara anda. Pemilihan coli yang tepat serta cara pemakaian yang betul akan membantu wanita memelihara aset berharga ini agar tetap anjal dan mantap.

bra yang berwarna-warni di pasaran perlu dipilih bukan hanya sekadar dari warnanya

Akibat Tidak memakai coli dengan betul:

Jika diingatkan kembali, seawal remaja lagi seseorng wanita telah dibiasakan dengan pemaknaian pakain dalam ini, tetapi tidak semua dari wanita ini perasan yang sebenarnya mereka tidak memakainya dengan cara yang betul. Akibatnya payudara menjadi kendur sebelum usia, tidak anjal, dan berlakunya masalah benjolan lemak di sana sini. Malah lebih teruk lagi bila si suami dengan tidak segan silunya membandingkan aset isteri yang tidak dijaga dengan betul ini degan wanita lain yang lebih mantap.... Alangkah sedihnya...untuk itu saya akan bekongsi 5 tips mengenai cara pemakaian coli degan betul.

1. Memakai cangkuk coli terakhir

Untuk pemakain coli yang baru, sebenarnya ramai antara kita yang suka memakai cangkuk coli yang terakhir kerana mahukan keselesaan dan mengetatkan coli pada tubuh. Jika anda juga gemar memakai sebegini, anda lah yang perlu mengubah tabiat anda yang satu ni. Anda disarankan memulakan dengan cangkuk paling longgar supaya tidak memberikan kesan terlalu ketat dan menyebabkan payudara anda tidak bebas.

pemakaian cangkuk coli yang terakhir

2. Tali coli belakang terangkat

Cara yang paling tepat untuk memakai coli adalah dengan memestikankan tali di bahagian bahagian belakang anda tidak terangkat. Tali coli sepatutnya selari dari bahagian depan sehingga belakang. Ini penting untuk memastikan ia melekap sepenuhnya pada tubuh.

3. Mangkuk tidak melekap 

Mangkuk yang sesuai seharusnya melekap elok pada payudara anda. Pemilihan magkuk yang tepat penting untuk memastikan payudara anda sentiasa dapat di ampu dengan baik.

4. Benjolan tanda coli terlalu ketat

Pastikan semasa anda memakai coli dengan tidak terdapat benjolan atau lipatan lemak di bawah ketiak, sisi badan, atau di bahagian atas dada. Jika ada, ini tandanya coli anda terlalu ketat dan anda memilih saiz magkuk yang tidak sesuai.
tali coli terlalu ketat

5. Memendekkan tali coli

Memendekkan tali coli sehingga menyebabkan tertinggalnya kesan pada badan merupakan satu tabiat yang akan memberikan kesan buruk kepada payudara anda. Cara pemakaian coli yang baik adalah dengan tidak meninggalkan bekas pada badan anda.

Tips penjagaan payudara anda 

1. Sentiasa melakukan senaman ringan untuk bahagian dada. Antara senaman yang paling minimum dan dikatan berkesan adalah dengan mengepit buku di bawah ketiak untuk kedua- dua bahagian. Lakukan selama 10 minit untuk sebelah kiri dan 10 minit lgi dibahagian kanan.

2. Urutan ketika mandi dalam arah berlawanan jam

3. Pengambilan herba yang bersesuaian mengikut nasihat perubatan.

Vitamin yang menganjalkan payudara secara natural

Untuk penjagaan payudara secara semula jadi, anda boleh juga cuba mengamalkan herba yang bersesuaian mengikut nasihat perubatan. Misalnya pengabilan tumbuhan alfalfa dan juga soya dikatakan mampu merangsang hormon kewanitaan anda untuk menganjalkan payudara. Tetapi persoalannya di mana pula kita boleh dapatkan timbuhan ini?. Sebenarnya tumbuhan ini telah banayak di jual di pasaran dalam bentuk tablet dan juga tepung. Jadi pastikan anda memilih tablet- tablet yang telah menjalani ujian klinikal ye, untuk pertnya lanjut atau untuk mendapatkan vitamin- vitami terbaik ini, anda boleh la menghubungi saya .

Lin alin
018-2890438
wasap/sms/wechat/telegram/call


0 comments:

Post a Comment