PENGEDAR BARANGAN SHAKLEE DI SEKITAR SEPANG DAN NILAI

" Mencegah lebih baik dari mengubati" .. ayat ni kebiasaannya kita dengarkan. Tetapi sejauh mana korang memahami maksudnya. Dan sejauh mana juga korang mengambil tindakan untuk memastikan kesihtan korang berada dalam keadan yang optimum.



Pengedar sah barangan  Shaklee

Sebagai seorang ibu dan juga isteri yang berkerja. Saya memilih produk mkanan tambahan dari Shaklee sebagai pilihan. Kenape shaklee? Oh semestinya saya ade sebab yang kuat kenapa saya pilih produk kesihtn shaklee ni. Antara sebab utama adalah kerana kesemua produk- produk keluarannya adalah natural, tidak menggunakan bahan kimia. Selain tu kesemua produknya trlh di uji oleh klinikal dan selamat di gunakan oleh semua peringkat umur. Dan sebab yang paling penting kenpa saya memilih shaklee sudah tentulah kerana HALAL. 

Untuk sesiapa yang bermint untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai barangan shklee ni boleh terus whatsap no saya ye. 
Lin alin 018-2890438. Insyaallah saya akan cuba membantu korang mengekalkan kesihatan keluarga korang k. 

# set kehmilan
#set menyusu
#set kesuburan
# set kesihatan umum sekeluarga
#set kecantikan
# set perkembangan minda kanak-kanak
# set perlangsingan badan
# set resdung
# kencing manis
# sembuh luka oprate  cepat

RUAM SUSU MENYEBABKAN BAYI SENTIASA TERASA GATAL

Ruam biasanya mudah berkalu di kalangan bayi. Namun masalah ruam ini juga boleh mengjangkiti kanak-kanak dan juga orang dewasa. Kebiasaannya ruam kulit ini mudah berlaku dikawasan yang cepat berpeluh. Ia merupakan satu masalah yang sebenarnya hanya dapat dihindari dari rumah sahaja, tetapi dalam keadaan tertentu kadangkala ia juga turut memerlukan rawatan klinikal. Dalam sesetengah kes, ruam akan menyebabkan kulit kelihatan bertompok merah atau mungkin boleh menyebabkan bengkak, kegatalan dan juga luka. 

keadaan pipi bayi yang terkena ruam susu

Apa itu ruam susu??

Ruam susu atau kurap susu dikenali sebagai Dermatitis atopik akan menyebabkan bintik-bintik merah yang nampak seperti keruping dan bersisik pada bahagian muka bayi. Ia nya kesan daripada lelehan susu yang dibiarkan kering degan tidak dilap. Pada permulaannya ruam susu pada si kecil ini akan kelihatan kemerahan, membengkak, dan bersisik di sekitar pipi. Ruam ini akan menimbulkan rasa kurang selesan dan kegatalan kepada bayi korang.

Kebiasaannya pada waktu panas apabila si kecik berpeluh pada waktu malan, kegatalan ini akan mengganggu tidur mereka. Kadang kala ruam susu ini juga boleh berlaku di sebabkan si kencil korang alah kepada susu lembu, soya dan sebagainya. kita sebagai ibu bapa haruslah memastikan setiap makanan yang diberikan kepada bayi kita adalah selamat untuk dimakan terutama pada peringkat awal tumbesaran mereka.


Tips Mengatasi ruam susu :

I) Jika korang adalah seorng ibu menyusu, elakkan dari mengambil makanan-makanan yang boleh terjadinya elergik kepada anak-anak. Misalnya, telur, kekacang, daging, ayam.. Bukan maksudnya korang tidak boleh makan terus, tetapi makanlah pada kadar yang diperlukan. Hal ini kerana makanan yang di makan oleh ibu menyusu akan mempengaruhi susu ibu. 

2) Sentiasa lap kan mulut bayi setiap kali selepas penyusuan. Ini penting untuk mengelakkan susu melekat ke atas kulit pipi bayi sekaligus lama-kelamaan akan menyebabkan pipi bayi kelihatan kemerah-merahan. 

3) Guna suhu air yang bersesuaian ketika memandikan mereka. Mandi air yang panas sebenarnya boleh menyebabkan kulit bayi menjadi kering dan berasa  gatal. Bukan sekadar bayi je, kita pun sebenarnya digalakkan untuk kurangkan mandian air panas untuk mereka yang ingin menjaga kelembapan kulit dan seri wajah. =)

4) Lindungi bayi dari terkena sinaran matahari yang terik, terutamanya kepada bayi yang sudah mempunya tanda kemerahan. Hal ini kerana bayi korang akan berasa sangat gatal dan tidak selesa. 


Jika anak korang mempunya tanda-tanda seperti ini, jangan risau ye kerana ruam susu ini bukan la bersifat kekal dan akan pulih sendiri. Hindarilah menggunakan ubat-ubatan yang mempunyai chemical. Untuk anak saya, saya lebih suka gunakan krim Herbal Bland yang bersifat natural dan tanpa kimia..

Testimoni mereka yang telah menggunakan Herbal Bland untuk atasi RUAM SUSU. 

Testimoni I :

Testimoni I) Keadaan pipi adik Maryam ni semakin pulih selepas menggunakan krim ini. INYAALLAH 



Testimoni 2:
Testimoni 2: alhamdulillah keadaan tengan adik ni semakin pulihh selepas beberapa kali di sapukan krim ni degan keizinan Allah. 


Testimoni ke3:




Testimoni ke 4:
Bayi seorang sahabat saya ketika di Kuliah. Alhamdulillah ruam susu semakin pilih selepas hari ke3 



Untuk medapatkan info lanjut mengenai herbal bland. atau berminat untuk order.. boleh call /whatsapp/we chat/ telegram saya di 0I8-2890438. (lin). Sementara stok masih ada. =)


Klik ikon di atas untuk order sekarang:
Produc Price  : RM27.50

Quantity : 4 oz
tidak melekik dan mudah meresap ke dalam kulit


MAKANAN YANG BOLEH ELAKKAN RASA SAKIT DI BAHAGIAN SENDI

Korang penah tak rasa sakit-sakit sendi. Padahal umur belum pun masuk 40an kn....jangan kata korang, kawan-kawan saya sendiri pun yang anak baru sorang, lepas je beberapa bulan besalin terus mengadu sakit lutut la, sejuk-sejuk kaki la, sakit urat belikat la.. Macam-macam lagi la sakit. Padahal masing- masing dalam lingkungan 20an je. Hmm.. Luahan demi luahan dari kawan-kawan membuatkan saya rasa tertarik untuk berkongsi pengetahuan saya mengenai masalah sendi ini, jom teruskan membaca ye.

sakit sendi seusia 20an
Sakit sendi juga menyerang mereka yang berumur seawal 20an

MAKANAN SEMULAJADIYANG BOLEH MENCEGAH SAKIT SENDI 


Sebenarnya, gejala sakit lutut atau arthritis boleh menyerang sesiapa sahaja tidak kira peringkat umur. Ia bukan sahaja boleh di cegah dengan cara olahraga dan ubat- ubatan sahaja, tetapi makanan tertentu juga dikatakan dapat mencegah sakit pada bahagian sendi. Memang benar makanan memang tidak boleh menyembuhkan sakit sendi, tetapi mencegah lebih baik dari mengubati kn..kn,. Kn,,

5 makanan yang patut diamalkan untuk mencegah sakit sendi

1) buah strawberi

Buah ini baik untuk sendi kerana ia mempunyai kandungan vitamin C yang tinggi. Kajian menunjukkan vitamin C boleh mencegah perkembangan sakit sendi dan penipisan tulang rawan.


Strawberi dikatakan mengandungi vitamin C untuk mencegah penipisan tulang rawan

2) minyak zaitun

Kandungan polifenol didalam minyak zaitun boleh membantu fungsi pelincir disekitar sendi . Ia juga dapat mengurangkan masalah peradangan di dalam tubuh.

3) ikan salmon

Kehadiran VITAMIN D dan juga OMEGA 3 di dalam ikan salmon ini menjadikan ia sangat baik diamalkan untuk mencegah sakit sendi. Apabila badan korang kekurangan vitamin D seperti kebanyakkan orang tua pada umumnya, maka kesakitan itu akan mula terasa di bahagian sendi tertentu. Korang sangat digalakkan mengambil vitamin ini untuk membantu meredakan kesakitan. Tambahan pula omega 3 dikatakan baik untuk kesihatan badan kita bagi menguatkan siatem imunisasi

4) teh hijau

Di dalam minuman ini terdapat kandungan zat antioksida yang dikenali juga sebagai zat anti-inflamtasi yang mampu melambatkan kerosakan tulang rawan pada penghidap sakit sendi.

5)sayur hijau

Dikatakan baik untuk menjaga kesihatan sendi. Ia juga boleh membantu meredakan peradangan. Sayaur hijau yang kaya dengan vitamin K mampu mencegah osteoarthristis.

sayur hijau membekalkan vitamin K kepada badan kita

Jika di perhatikan kesemua jenis makanan ini adalah mempunyai kandungan vitamin tertentu untuk menjaga kesihatan sendi. Cadangan saya jika korang rasa susah sangat nak mencari dan makan 5 jenis makanan ni. Ye la orng sekarang nak ke pasar pun susahkan. Korang boleh la cuba mendapatkan vitamin- vitamin ini dalam bentuk pil atau tablet. Untuk menjaga kesihatan kami sekeĆ®luarga, saya pilih vitamin dari shaklee. Untuk keterangan lanjut jom hubungi saya di 018-2890438 (lin) ye, boleh la kita berkonsi cerita mengenai sakit sendi ni dengan lebih lanjut.insyaallah.

GEJALA BOTAK DI USIA MUDA DI SEBABKAN OLEH MASALAH KELIMUMUR YANG DASYAT

Kerosakkan rambut yang krital kadangkala boleh mengganggu aktiviti harian kita tidak kiralah di dalam situasi apa pun. Misalnya, memakai tudung, terdedah kepada cuaca yang panas terik atau sejuk. Semuanya akan menyebabkan rambut kita semakin tidak sihat. Antara masalah utama yang sering menjadi punca BOTAK (tiada rambut) adalah  KEROSAKAN dan PENIPISAN rambut.

Periksa rambut anda, adakah rambut ada juga mula gugur sama seperti di dalam gambar ini. Risiko untuk botak adalah lebih tinggi jika tidak dirawat dengan baik.

Masalah penipisan rambut ini bukan sahaja menghantui ramai wanita di luar sana, tetapi LELAKI juga mengalami masalah yang sama. Saya juga menghadapi masalah keguguran rambut yang serius. Rasa sangat tidak selesa setiap kali baring di atas lantai rumah. Pusing kiri rambut, pusing kanan pun terlihat banyak rambut yang gugur di atas lantai. Kadang-kadang hampir segumpal juga la kalu di kumpul-kumpul. Rimas betul. 

gejala botak di usia muda membimbangkan
Botak di usia muda tidak mustahil, Mencegah lebih baik dari menjadi lebih parah. 


Masalah Rambut Bermula dari kulit kepala.

STRESS,,,,, luaran dan stress dalaman mampu menyebabkan folikel rambut tertekan dan  memendekkan fasa aktif bebuli rambut. Lama kelamaan , rambut akan kelihatan HALUS, LEMAH dan SUKAR DIURUS. Antara perkara lain yang boleh menyebabkan masalah rambut menjadi lebih serius adalah:


-Proses dandanan

Bahan kimia, penggunaan Perm dan pelurus rambut, ditambah dengan haba dari alat pendandan akan menjadikan rambut kita bercabang, rosak, kusam, pecah dan rosak.


-Terdedah kepada unsur negatif alam sekitar

Cuaca sekarang yang tidak menentu , sekejap panas dan sekejap sejuk, terdedah kepada cahaya UV dari dari matahari, dan udara dan air mampu menekan folikel dan merosakkan rambut. Juga menyebabkan rambut baru lambat tumbuh. 


- Kerosakan Oksidatif

Jika tidak dibendung, radikal bebas akan memulakan pelbagai kerosakan, ketidakselesaan dan kurang cantik, kegatalan kulit kepala atau kulit kepala berminyak. 

ProSante untuk rambut sihat menawan dan cantik 

Siapa yang perlu cuba produk Penjagaan Rambut PROSANTE ni?

- mereka yang sangat menjaga kesihatan rambut. 
- Mereka yang suka mewarnakan rambut
- Lelaki dan wanita yang mengalami masalah rambut nipis akibat keguguran rambut
- Lelaki dan wanita yang mengelami masalah kulit kepala berminyak
- Lelaki dan wanita yang mempunyai masalah kulit kepala berminyak

Cadangan Set penjagaan rambut mengikut kriteria rambut

a) Rambut Berkelimumur / rosak / bercabang
    i) Purifying Shampoo
    ii) Replenishing Conditioner
   iii) Nourishing Scalp Treatment


b) Rambut gugur 

    i) Revitalizing Shampoo
    ii) Lightweight Conditioner
    iii) Nourising Scalp Treatment


c) Pelengkap penjagaan rambut

    i) Long-Lasting Finishing Spray

Apa kata mereka yang telah menggunakan produk ProSante ini?



testimoni a) 



Atasi rambut gugur dan kulit kepala gatal, pengguna menggunakan produk ProSante untuk atasi maslah ini.  

Berkongs dengan suami  Produk ProSante untuk atasi masalah kelemumur, kulit kepala gatal,  & rambut gugur

Testimoni b)

Pengguna ProSance mengatakan rambut terasa masih licin walaupun sudah 4 hari membasuh rambut


Rambut terasa licin walaupun sudah 4 hari bersyampu



Ha, Apa lagi Jom tempah sekarang Sementara Stok masih ada... Hanya Klik butang di bawah untuk tujuan Tempahan.


Tidak tahu nak pilih produk yang mana satu, sila hubungi atau wahatapp /wechat/ call saya di 0I8-2890438(Lin) untuk info lanjut. insyaallah saya akan bantu anda dengan kadar segera. 

''CEGAH SEBELUM PARAH''

RISAUNYA ANAK MENANGIS SEWAKTU PERTAMA KALI KE SEKOLAH, CARA ATASINYA.

Esok adalah hari pertama untuk anak- anak mula bersekolah. Sempat juga petang tadi berborak dengan seorng sahabat yang sibuk membuat persiapan akhir untuk anak sulung beliau memulakan persekolahan. Bercerita punya cerita sambil berkongsi pengalaman menghantar adik bongsu saya masuk darjah satu sebelum ni, terasa pula nak berkongsi beberapa tips atasi anak menangis di sekolah. Teruskan membaca sehingga habis ye.

Bermulalah fasa baru di dalam kehidupan mereka apabila pertama kali menjejakan kaki ke sekolah. 

Tips atasi anak menagis sewaktu pertama kali menjejakan kaki ke sekolah.


1. Beli kelengkapan sekolah bersama-sama dengan anak.

Hal ini penting untuk memberikan persediaan awal mental kepada mereka. Pastikan mereka di beritahu kenapa kita belikan dia segala alat tulis, kasut baru, baju sekolah baru yang seragam dengan rakan lain.

2. Tunjukkan sekolah yang bakal di jejakinya sehari sebelum pendaftaran.

Tak kenal maka tak cinta, betul kata orng dulu-dulu. Jadi bawalah anak anda kenali kawasan sekolah barunya nanti. Setiap kali anda lalu di hadapan sekolah tersebut, beritahu anak yang tidak lama lagi dia juga bakal menjadi salah seorang pelajar yang hebat di sini. Lagi kerap lagi bagus.

hero memang takkan nangis, heheheh. anak buah yang mendaftarkan diri hari ni. - darjah satu

3. Berjanji tidak akan lewat mengambilnya balik nanti.

Sebelum meninggalkan dia bersama kawan-kawan, berjanjilah kepada anak anda bahawa anda tidak akan lewat menjemputnya pulang nanti. Haha bila da berjanji dengan anak-anak tu pandai-pandai la ye menepati janji. Jangan sapai esok anak-anak tak nak pergi sekolah dengan alasan ..'Mama tipu, mama janji nak ambil adik awal, tp mama datang lepas semua kawan adik balik' sudah la ye..hehe.

4. Cuba kenalkan anak anda dengan seorng dua sahabat.

Jika ada rakan-rakan yang setadika dengannya agak mudah lah kerja anda. Sekurang-kurangnya bila terdapat seseorng yang dikenalinya bersama. Kurang la sikit perasaan takut tu kan.

5. Dapatkan nombor telefon cikgu

Bagi mengurangkan kerungsingan ibu bapa juga, cubalah dapatkan nombor telefon cikgu kelasnya. Hal ini penting bagi membolehkan ibu bapa mengetahui perkembangan anak-anak anda.

6. Berikan bekal di minggu pertamanya,

Terdapat ramai pelajar yang baru memulakan persekolahan tidak biasa dengan urusan jual beli. Almaklumlah masa tadika dulu bila tiba waktu makan semuanya diuruskan oleh pembantu tadika. Berilah masa untuk mereka untuk anak belajar beratur di kantin dan membeli makanan. Selepas seminggu pertama jika anak anda sudah agak positif. Bekalkanlah duit poket secukupnya untuk kegunaan harian.

7. Beritahu anak anda sekolah adalah tempat yang paling selamat.

Jika anak anda masih lagi berasa takut, beritahunya sekolah adalah tempat yang paling selamat ketika anda keluar berkerja. Sekolah juga tempat yang paling menyeronokkan di waktu ini kerana terdapat ramai kawan-kawan yang mahu belajar bersama. Jika anak anda masih takut juga, masukkan lah ke dalam bagnya sehelai sapu tangan kepunyaan anda. Beritahunya jika dia masih takut, genggam la sapu tangan tersebut untuk mengurangkan perasaan nya.

Dalam menangani emosi anak-anak ini, ibu bapa perlulah memainkan peranan sebagai hero untuk menenangkan hati mereka..... jangan sesekali memaksa mereka untuk menerima keadaan baru itu dengan cepat. Berilah mereka masa untuk belajar menerima fasa baru dalam hidup mereka. Sebelum menenangkan hati anak-anak anda, anda juga mesti berfikiran positif dan beri kepercayaan penuh kepada anak-anak anda ye. insyaallah semuanya akan ok. =)


makanan tambahan untuk kanak-kanak

cara memastikan anak mengemkan semula mainan mereka

TIP MENABUNG WALAUPUN GAJI KECIL

Masalah ini memang da sinonim dengan kita sekarang,''Bagaimana nak menabung kalu gaji asyik habis je? siap berutang lagi ada la". Ataupun yang selalu kita dengar '' menyimpan? kalau gaji besar boleh la menyimpan. Mesti ada banayk lebihan duit bila da tolak itu da ini".. Jika korang fikir sebegini, korang silap sebenarnya. Orang kaya pun kalu di tarah duitnya hari-hari, boleh habis juga kan. Jadi untuk dapatkan tip-tip menabung walaupun gaji kecil, teruskan membaca ye. Insayaallah ada beberapa tips yang saya nak kongsikan dengan korang ni. hehe

sikit-sikit lama-lama jadi bukit

Berikut merupakan Tip menabung untuk pendapatan yang tidak banyak.

I) Hapuskan utang yang sedia ada

Hutang korang yang mana ada tu, cuba langsaikan secepat mungkin. Penyimpanan tidak akan berjaya selagi ada mempunyai hutang. Sekarang ni zaman berutang, belia seawal pemulaan kerja pun selepas je tamat pelajar sudah di bebani degan hutang  pembelajaran . Betul ke tidak? jadi seelokkan yang baru mulakan kerja tu hapuskanlah dulu utang yang sedia ada sebelum korang menanggung gandaan utang yang semakin banyak. Apa guna menyimpan jika hutang berganda-gandakan.

2) Tetapkan matlamat tabungan

Misalnya, nak beli moto besar. Korang kena ketahuibeberapa dapatkan info, detail,harga, warna dan sebagainya tentang moto  tersebit. Lagi bagus kalu ade gambar, lekatkan pada ruang yang mudah dilihat. Nak lagi best sediakan sebuah tabung berhampiran gambar.Jadi setiap kali korang terihat gambur tu . Jangan lupa untuk masukakn seberapa banyak duit yang ada walaupun SEKUPANG hehehe.. (sepuluh sen)
duit syiling yang di jumpai ketika menyapu lantai, membasuh baju boleh di kumpulkan di dalam satu bala

 


3) Simpan Rekod perbelanjaan

Biasanya orng akan cakap perempuan je yang suka simpan resit-resit pembelian ni sebab mahu kira balik berapa perbelanjaan yang dia da keluarkan untuk hari itu dan juga untuk kira balik berapa kawannya perlu bayar balik jika dia da bayarkan dulu bil di kedaimakan hehe.. betul ke tidak.. betul ke tidak... haha. Bagus sebenarnya teknik ni. Memeriksa rekod perbelanjaan dapat membantu korang merancang simpanan. pembelian yang tidak perlu boleh di elakkan. Hal ini mengajar korang untuk berjimat dan hanya berbelanja mengikut keperluan , bukannya kemahuan.


4) Sediakan beberapa keping sampul yang berlainan

Cadangan saya korang boleh la cuba ye. Sediakan beberapa keping sampul untuk menyimpan duit anda. Jadikan amalan setiap kali selepas gaji. cuba masukkan siap-siap perbelanjaan yang korang perlukian misalnya untuk belanja dapur bulanan, benja poket bulanan, duit minyak ke tempat kerja, dan lain-lain. hal ini penting supaya korang jelas dapat mengawal aliran tunai harian.

5) elakkan guna kad kredit

Penggunaan kad kredit dikatakan sangat membantu untuk merealisasikan impain kita. Tetapi sebenarnya kita  tidak perasan yang sebenarnya penggunaan kad kredit ini akan menambahkan hutang kita. Cadangan saya walaupun lambat, kumpullah duit untuk membeli sesuatu barang kerana pembelian secara terus boleh membantu mengajar korang berdisiplin dan pandai berberlanja demi mendapatkan sesuatu barang yang di hajati.

Selain daripada itu, bagi yang beragama islam, korang boleh juga melakukan solat Dhuha, mengamal kn beberapa zikir untuk memohon di hindari daripada masalah kewangan. Nak harapkan gaji yang sikit memang tak kan la boleh melancong sambil membeli barang2 yang dihajati. Korang boleh la juga melakuakan kerja-kerja part time ye untuk menyimpan.. jika korang berminat nak buat income ssmbil menjaga kesihatan, Jom la hubungi saya. insyaallah saya akan cuba bantu korang ye. call me now. =)

lin 0I8-2890438