PEMBONGKARAN RAHSIA KEKAL CERGAS SELEPAS SEHARIAN BEKERJA

Tajuk ni memang menarik untuk di kupas, saya sendiri seorng ibu yang berkerjaya, bejalan sana si sini demi untuk membantu ekonomi keluarga dan juga merupakan ibu yang menyusukan seorng anak lelaki yang tersangat la lasaknya. Seorang full time house wife yang menguruskan rumah  eisyhhhs ... orng cakap wanita ni kalu ye pun fokus untuk berjaya dalam kerja. tapi hal-hal rumah tangga tidak boleh juga nak di abaikan betul tak?. Selepas penat seharian berperang di tempat kerja. Balik je kerja terus singgah ke taska atau pun rumah pengasuh untuk ambil anak.

ESP sumber tenaga
Ninja Mak tidak akan pernah mengalah kerana keletihan.
Anak ..... setelah seharian di tasaka masa yang sikit ni la juga dia nak bermanja degan kita. Belum pun sempat letak bag-bag yang penuh di bahu, dalam kepala setiap ibu-ibu ni sudah terbayangkan.. ''hari ni nak masak ape ye? semaknya rumah.nk mulakan mengemas dari mana dahulu ni?'' lepas tu mula la pegang itu tak kena pegang ni nampak sana da di sepahkan balik oleh anak bertuah kita tu kan.. Keadaan ni sememangnya sudah menjadi rutin harian saya. 8-9 jam di office, 6-8 jam bekerja di rumah sebagai agen Shaklee. Keesokan paginya sebelum anak dan suami bangun.. dah bermula aktiviti kita masak memasak di dapur untuk siapkan bekalan sarapan suami dan anak nanti....

Penatkan.. ini x termasuk kalu anak demam dan merengek tanda badan tidak sihat, kadang-kadang waktu tidur cuma 3 jam je sehari. menjadi seorang wanita berkerjaya ,juga ibu kepada seorng bayi, dan juga full time amik task sebagai isteri menguruskan anak memang memerlukan tenaga yang secukupnya. Jom saya kongsikan tips-tips kekal sihat saya.

tips kekal sihat Ninja Mak saya :

# amalan memulakan aktiviti harian dengan sesudu madu asli- dikatakan dapat membantu memberikan tenaga sepanjang hari.

# ambil sarapan yang agak berat- biasanya sakan akan pastikan sarapan saya lengkap degan sumebr tenaga seperti nasi, roti, dan juga mee.. Makanan ini sangat di perlukan oleh badan kerana pada waktu pagi ni, penggunaan tenaga untuk melakukan kerja-kerja analisis di dalam makmal sangat-sangat di perlukan.

# ambil supplement protein tambahan - untuk saya.. of course saya pilih Energy soy Protein (ESP) Shaklee. Sekadar berkongsi ape yang saya rasa sepanjang pengambilan ESP ni.. biasanya selepas balik dr kerja memang saya da habis energy. Orang kata bagai mengntuk di sorong bantal. Dapat 'landing atas lantai walaupun tiada bantal, merupakan satu nikmat yang tidak terhingga. terlalu penat. Tetapi bila teringatkan yang saya ade satu lagi perut kecil yang tengah membesar. tepaksa lah ku gagahi jua tulang 4 kerat ni untuk bangun mengetuk kuali dan periuk. untuk kekal cergas. saya pilih untuk minum ESP sebagai sumber tenaga sbooster saya. Pernah juga sebelum ni try tidak ambil selama beberapa hari... feuuhhhh penat teramat sangat.. eisyh... eisyh.. eisyh...... sebab ni la saya telah terjatuh cinta degan kebaikan ESP ni.
ESP dulu jom ...

# time management diri kena betul - jika korang ade jadual aktiviti korang insyaallah penat yang korang rasa juga boleh dikurangkan. Maksudnya disini, make sure korang pandai membahagikan masa untuk berkerja, membuat kerja rumah , dan habiskan masa berkualiti dengan anak dan suami. Jangan bertangguh kerja .. tanguh kerja bermaksud korang menempah hidup yang lebih memenatkan.

# Amalkam minum susu bercampur halia sebelum tidur - insyaallah berhasil.. saya da cuba amalkan minun susu suam bersama halia selama 3 minggu. Alhamdulillah sebaik je bangun pagi terus ke toilet untuk membuang semua toxin dalam badan. Kajian menunjukakan apabila usus kita sihat dan toxin semua sudah keluar dari badan. Badan kita akan rasa segar dan kekal sihat bertenaga. Kalau korang tidak percaya silakan cuba sendiri ye.. insyaallah...

susu sumber tenaga
rahsia kekal bertenaga teknik Ninja saya.. amalkan minum susu bersama halia sebelum tidur

GEGEBLOG DAY 7 : atasi keletihan bersama ESP

0 comments:

Post a Comment