BEST KE BISNES SHAKLEE NI?

(GEGEBLOG DAY 2: Kenapa saya join bisnes Shaklee?)

Kebanyakan ibu-ibu, lepas je dapat baby, mesti semngat membara-bara dalam hati untuk mulakan bisness kan. bila di tnya kenapa korang nk start bisnes ni memanga macam-macam reason korang bagi. Ada yang nk buat bisnes sebab nak jaga ank sendiri kt rumah, ade yang cakap sebb nk tolong suami, ade yang cakap nk cari income lebih tuk masa depan ank and x terkecuali la sbb stress kt opis keja 24 jam non stop kerja kerja kerja.... kn..kn..? betul x ape saya cakap ni. Saya sendiri pun masa lepas berpantang dekat Sobirin hati berbuak-buak nk mulakan bisnes, malas teramat sngat nk masuk keja lepas cuti lama. Dah la kena tinggal ank degan orng lain kn... adoi....xboleh nk ingt perasaan tu.

antara kerjaya dan anak
Antara kerjaya dan ank... kalu nk pilih 2 2 ni la jadinya.... anak teterap atas meja opis. hehe
fikir punya fikir ape yang terbaik untuk di bisnes kan..... macm2 produk dah saya try, tapi akhirnya yang melekat sampai la sekarang ni... cuma satu... the only one... WHAT??? hehe bagi gimik sikit.... ( ^,')Y

akhirnya yang menjadi pilihan hati adalah bisnes degan Shaklee. Alhamdulillah.. sudah merasa 4 angka da sekarang.. insyaallah akan terus berusaha lagi untuk capai target 5 angka plk lepas ni... amin...

Kenapa saya join Bisnes Shaklee?


Pada asalnya niat saya adalah tuk dapat discount bila join jd ahli. Mana x nya, saya pengguna Set Menyusu tegar. Dr pada xde susu smpaila ke 2 thn umur Sobirin alhamdulillah masih meneruskan penggunaan set ni. Orng kata x kenal maka x cinta. di sebabkan TERJATUH CINTA degan set menyusu ni la saya pun terdetik dalam hati untuk berkongsi degan kawan. Awal-awal nye mmg saya berniat nk buat part time je. ye la saya pun bekerja kn. xde masa sngt nk fokus. tp lama kelamaan bila rakan-rakan office saya seorng demi seorang berhenti untuk meneruskan bisnes shaklee ni.. sape x tergugat kan.tngok diorang boleh mengasuh ank sendiri. boleh masakan makanan tengah hari untuk keluarga, boleh siapkan bekal untuk suami pergi kerja.. oh naluri wanita ku tesentuh... ini baru lah dikatakan tugas utama seorng wanita bergelar istri dan ibu kan.

Contoh da ramai depan mata. semakin hari semakin ramai wanita-wanita yang berkerjaya hebat menjadi suri rumah tangga sepenuh masa ber'income' 5 6 angka... oh.. mmg menjadi sumber inspirasi kepada saya untuk terus seriuz dalam bisnes ni.. sape x nk kan boleh kerja ikut masa sendiri, dan income nye more then mereka yang berkerja di opis degan penuh peraturan.

insyaallah one day saya pun akan join rakan2 suri rumah yang berincome besar. kalu nk sesuatu kejayaan tu datang. kena la berusaha lebih kan. rezeki tu milik Allah. kita hanya mampu berdoa. selebihnya biar lah Allah tentukan.

0 comments:

Post a Comment