MEMORI SEMALAM

Assalamualaikum semua.. rasanya dah lama saya tinggalkan key board ni kerana terlalu sibuk degan urusan office. Biasa la kan hujung-hujung tahun dan nak masuk zon AUDIT.... adus... pening-pening.. Alhamdulillah petang ni terdedik rasa hati nk menghadiahkan sebuah entry untuk Team GEGEMASU ... satu program yang di anjurkan oleh team upline SHAKLEE saya.  Alhmdulillah sangt bertuah kerana telah di pertemukan dengan semua ahli yang sangat bersemngat untuk saling tolong-menolong antara saudara seangkatan biznes...


Business Sama-sama, Berjaya sama-sama.

Biasanya kita jarang dapat lihat penjual BARANG YANG SAMA, tolong KAWAN2 yang jual barang yang sama jual barang kan Senario yang biasa kita lihat. Siapa kuat, Siapa cepat, siapa pantas, siapa yang aktif menjual.. maka dia la juaranya dan sebagai balasan akan mendapat untung yang banyak. kaya raya. Saya sendiri telah menceburi beberapa biz seperti jualan barangan baby, kain cotton, dan beberapa jenis makanan lain. sngt memahami perasaan begini. TETAPI sejak menceburi BIZ degan shaklee saya dapat rasakan sesuatu yang lain dan tidak terdapat pada mana-mana biz lain, dalam SHAKLEE ni. semangat yang di tunjukkan adalah semangat setia kawan, kekuatan leadership, dan juga perasaan bantu membantu. Belum pernah lagi saya jumpa mereka yang jual produk y sama, sama2 datang ke rumah kita y x pernah kenal langsung untuk memberikan kata2 semangat kepada kita yang baru nk bertatih dalam biz... yes, dengan SHAKLEE.. ini realiti. Leader kebanyakan sangat menyanyangi downline mereka... susah nak di gambarkan perasaan bila up line yang income nya telah mencecah sehingga RM50,000 sebulan trun ke teratak kecik saya... Tq Mami Hadathina dan juga babah MKB..kak mia dan suami, kak nurul dan suami, nany Ainul dan Babah faiz, serta tak lupa kepada mama saya Siti Najiha dan abah Yus dan juga leader2 junior semua ye.  =)

MLM yang halal

Sekarang ni kalu kita bukak je FaceBook ade beribu-ribu biz MLM yang tumbuh seperti cendawan, mengharapkan ramai orng menyertai mereka, berselindung di sebalik barang, tetapi hanya yang di fokuskan adalah jual peluang untuk mengalihkan pandagan orang ramai mengumpul duit dengan cara menaja orng. Awas ye semua.. Jika pun korang sangat memerlukan kerja part time untuk tambah income. make sure korang betul2 memahami konsep setiap MLM tersebut, For me,  jalan selamat tuk memastikan duit yang masuk itu bersih dr segala syubhah... saya pilih untuk menjual barang,  and yang menjadi pilihan saya TENTULAH PRODUK SELAMAT SHAKLEE... nak duit, berniaga lah,, kalu pun korang nk amik atau dftar ahli di bawak korang, make sure org yang baru masuk tu diajar pula cara2 untuk ber biz dgn marketing plan SHAKLEE ni, tidak ada isu  mengayakan orng atasan dalm biz kami. insyaallah.. sape rajin, sape buat,, sape usha dia dapat ape yang di hajati, up line walaupun di level tertinggi sekalipun kalu x buat keja. dalam shaklee ttp tidak akan dapat  pape.

setibanya team GEGEMASU di rumah

sambil menurunkan ilmu sempat lagi melayan customer on9. TIME IS MONEY.

Ini la mak ke3 saya selepas mak kandaung dan mak mertua.. hehehe.. muda kan.....wink..wink.. :P

Team SuperMOM yang Gila-Gila camra.... ceria riang ria.


2 comments: