TIPS MEMILIH TASKA UNTUK ANAK-ANAK

Seawal umur 45 hari, Sobirin telah dihantarkan ke TASKA yang berhampiran degan tempat kerja saya, sekali pndang dr luar, nmpak biasa je taska ni, simple n cikgu2 dia pun majoriti budak perempuan melayu. Bnyak persoalan yang tiba2 timbul in first day nk hntar ank ni. Ye kali pertama berpisah kn,ibu pun baru je habis pantang trus kena naik keja da. x sempat rehat pun walaupun sehari. Masa tu dalam kepala asyik ligat berpk,

'sian Sobirin, kecik2 lagi da kena tinggal dgn orng". menagis la si mak ni...... bila da masuk tngah hari sikit terdetik lg. '' cane la Sobirin tu kt taska, ade ke orng layan dia? da makan ke dia?''... maka banjir skli lagi si mak ni.... bila masuk petang ckit,,,, teringat lagi...'' tngah wat pe la dia agknya sekarang, cikgu dia bg dia tdur da ke?''....... kalu korang nk tahu.... jangan kata masa Sobirin baby, sekarng ni, pada hari ni, Sobirin da mencecah umur I thn II bulan..... saya masih berfikir begini.Anak omak sngt dia skng ni. Bukan anak yg nangis bila g taska... ank suka sengeh2 je bila smpai depan pintu pagar taska. omak dio yang x boleh layie nk lopeh dia ha,.. hehehe

Alhmdulillah saya di pertemukan dengan taska yang sangat mesra ibu bapa.Sekarang ni cikgu2 Sobirin kerap up date kepada wasp group ibu bapa taska ni aktiviti ank2 kami. Selepas ade group ni.. baru la saya rasa selesa n bahagia sikit nk pump susu untuk sobirin. oppsss.. (saya masih menyusu kn sobirin, mgkin sbb ni la hubungan kami rapat walaupun bulan depan da nk masuk 2 thn umur dia)....sekurang2 nya saya dapat tahu ape aktiviti dia kt taska.


makan kek semperna birthday kawan-kawan

Santai petang

Pembelajaran untuk kanak-kanak setahun da ke bawah

aktiviti indor untuk mereka yang 2 thn da ke atas

0 comments:

Post a Comment