AWAS.. SENSETIFNYA SUSU IBU

Demi mu ank... umi sanggup korbankan waktu tidur, selitkan masa mengepump yang sememangnya da terlalu pack da sewaktu opis hour. Ye betu. susu ibu mmg sensitif kalu betul-betul x jaga.ank kita x kan dapat khasiat sepenuhnya dr susu ibu ni....Kajian menunjukan susu ibu adalah yang terbaik untuk ank kita. tetapi persoalannya sekarang.. sejauh mana korang sebagai ibu , boleh pastikan susu-susu ini berada dalam keadaan tip top... terbaik untuk ank-ank comel korang.. haaa? jawab.. jawab... hehe

bahan kimia dan manusai tidak boleh dipisahkan
saya bukan la pakar lektasi... kalu tnya saya pun sy x boleh nk jawab juga,,, tp sebagai seornag ibu menyusu dan berkerja juga... saya juga ingin kan yang terbaik untuk Sobirin a.k.a 'abam bulat' saya ni.

untuk info pengurusan susu ibu yang betul jom klik sini k..pengurusan susu ibu dari A to Z
untuk info mengenai tip-tip2 membanyakkan susu ibu plk... jom klik kompilasi himpunan tip membanyakkan susu ibu . wajib baca tau. hehe

Pengalaman saya sekarang bekerja di dalam makmal kimia dan sentiasa bermain degan bahan-bahan kimia .. lebih memerlukan pengurusan yang betul sewaktu mengurusan stok susu-susu ni. Ape x nya... dalam masa sibuk menyiapkan satu-satu analisi, cukup je 3 jam mula la saya resah, gelisag, gundah, gulana berlari-lari nak pump. Saya tahu ramai ibu d luar sana juga bekerja di dalam makmal-makmal berisiko untuk kesihatan baby. so kt sini saya ingin tegaskan sebelum memulakan sesi mengepum.. JANGAN LUPA CUCI TAGAN IBU-IBU dahulu sebelum menyentuh pum dan botol-botol susu ank ye. nampak simple tp kalu bermain degan bahan kimia. ini la satu2 nya yang orng selalu pula dan paling ssh nak buat...

selain tu, sentiasa pastikan botol-botol yang di sisi degan susu baru d pump td di tutup degan baik dan di simpan degan kemas di dalam storage bag. Pastikan korang BAWA ICE PACK SECUKUPNYA sehingga waktu balik.. cthya: untuk 8-9 jam bekerja.. saya memerlukan 4 keping ice pack sebelum susu-susu ni di masukkan ke dalam freezer sesampainya di rumah. Pentingnya menyediakan ice pack ini adalah untuk memastikan susu-susu ini sentiasa berada dalam temperature 3-4 dgree.. di khuatiri kalu ais x cukup susu x boleh bertahan lama, dan nutrien nye cepat rosak.
Raising our children in a low chemical environment


last untuk hari ni.. make sure ibu-ibu yang bnyak deal degan chemical di nasihatkan untuk flush badan korang degan air masak bnyak.. minum sebnyak mungkin air kosong untuk memastikan segala toxin dalam badan keluar. n di galakkan untuk minum sebarang susu bagi meneutralkan balik badan korang yang da expose kepada bahan berbahaya chemical. Saya pilih untuk minum ESP + susu kambing setiap kali balik keja sebagai minuman wajib. hehehe orng kata amik langkah selamat sebelum penyakit melarat. ESP baik untuk tampahkan susu ibu dan meneutralkan keasidan dalm badan. Ank sihat ibu gembira.

untuk sepanjang perjalanan penyusuan Sobirin saya pilih set breastfeeding .. i enjoy it. korang cane plk hehe.. jom borak-borak.....

Your Shaklee Distributor                                    

    Pn Lin Alin

SID        : 954892  
Tel         : 018-2890438
Fb         : Lin Alin
Fb Page: cutecottonshop.com    


PENGEDAE SAH BARANGAN SHKLEE DI SEKITAR:
Bandar Baru Salak Tinggi, Nilai, Sepang, Dengkil, dan postage ke seluruh Malaysia.

0 comments:

Post a Comment