Tips GAIRAHNYA makan,tapi tidak gemuk

situasi sblam kawen:
Selepas mandi untuk keluar bekerja... tak heran langsung pasal lapar. Tengah hari plk... ajak member lunch.. order 'kak nasi separuh ye'.. malam plk... penat keja la katakan ... balik-balik mandi .. magrib isyak semua bagai... lepas tu pengsan tak ingt dunia.... wauuu selamat malam Malaysia....mana la x kurus slim melim.,kiut meut......auwwww....

situasi lepas kawen:
Pg sblm pergi keja smpat la buat breakfast tuk suami... diri sndiri boleh la excuse kalu smpat  makan la kita, join suami ..kalu x... jamah-jamah je y mana sempat... lunch plk wajib makan.."kak nasi penuh ye'..then malam plk.. kadang-kadang masak.. kadang-kadang x...kalu suami balik awal keja... masak la kita pun kan....

selepas besalin:
Sebelum g keja WAJIB buat breakfast ank dan suami and WAJIB jamah ape y ada... sampai opis smbung breakfast degan kawan-kawan plk.. lunch WAJIB makan... "kak nasi EXTRA ye''.. pukul 3 WAJIB kirim kat kawan beli kudap-kudapan x kira la pisang goreng ke.. kueh-mueh ke.. katanya takut nak drive balik t lapar.. ketar lutut bahaya nk drive.. malam smpai je rumah... WAJIB nasi..... nasi... n nasi.. konon nk suap ank..alih ..mak dia y makan..... hehehehe
keluarga sakinah insyaallah


ni perbezaan saya sebelum, selepas kawen n selepas beranak...selera makan makin bertambah-tambah dengan jayanya,,, suami pn tegur..''kuatnye awk makan...heran betul.''....tp badan x naik-naik...... ingtkn lepas beranak boleh la tambah barang sekilo dua.... rupnya y betambah selera makan je... huhu nak tahu rahsianya... saya consume SET KURUS SHAKLEE.... omega + alfalfa + esp..... dr masa lepas besalin smpai la sekrang .. kesan nya mmg sngt puas hati... masalah sembelit pun da x de... and yang paling best... esp buat kulit saya x penah d hinggapi jerawat walaupn sekli selepas besalin..... saya pilih omega sbgai element untuk maintain berat badan sbb omega ni penting untuk mengawal paras colestrol dalam darah and memudahkan proses pembuangan toxin dalam badan  ... sebelum try omega berat saya mmg naik mendadak.. sehingga lah capai je berat idaman ... saya terus consume omega untuk maintaikan berat.. so ini la cara saya meintainkn berat badan ideal selepas besalin walupun kawan-kawan mengelarkan saya raksaksa pemakan... heheheh.. cara anda bagaimana?
ini antara set kurus yang suami saya pula guna. insyaallah progress nya kan saya up date tuk entry bulan depan ye. stay tune. hehe

jom borak-borak dengan saya.
Alin - 0I8-2890438

0 comments:

Post a Comment