suami lari kerana tumit merekah kematu

huuiiii.. panas betul tajuk entry kali ni... betul Cik Jah, Cik Nah.. benda-benda remeh-temeh macam ni jangan di buat main-main.. kita kata ok, tapi pada pandagan suamia kita.. kita x tahu... ape yang dia pendam ,ape yang dia rasa selepas terpandang tumit kaki isteri yang merekah  dan kematu tu....sebelum saya merepek panjang-panjang lag, ni haa saya nk share 5 tips atasi tumit kaki merekah hasil risik-risik dari seorang bidan yang mengurut saya baru-baru ni...

merekah,pecah,kematu... mmg pakej lengkap maslah tumit

# 1. PISANG

ambil sebiji pisang, lenyek-lenyekkan pisaing tu dalam mangkuk, kemudian sapukan di kawasan tumit yang merekah tersebut, biarkan selama 30 minit, kemudain bilas degan air suam. keringkan tumit degan kain bersih.

bukan sekadar sedap dimakan.,tp mempunyai banyak fungsi perubatan juga

# 2. ASAM JAWA

ambil secubit asam jawa, campurkan degan sedikit air suam, (make sure tidak terlalu bannyak menggunakan air), sapukan ke kawasan tumit sebelum tidur. sebaik sahaja bangun keesokan paginya. cuci tumit degan air suam dan keringkan tumit dengan kain bersih.

# 3. MINYAK ZAITUN

minyak zaitun ni bkan je boleh guna tuk mengawal kolestrol dalam badan, ia bileh juga digunakan untuk merawat tumit merekah secara semula jadi. caranya mudah je. sapu minyak zaitun ni pada tumit korang. lepas tu sarungkan stokin tuk memastikan penyerapan secara maksimum.

satu cara lagi... kalu korang betul-betul malas nk begerak sangat, tp dalam masa yang sama nak cantik... telan je vitamin E dan sapukan herbal bland SHAKLEE..mudah ,cepat, senang.... n of course la jangan lupa minum air masak bnyak2 ye.... hehehehe ini cara saya. saya da cuba. alhamdulillah bekesan.
herbal bland shaklee price RM27.50
vitamin E price RM149
        

# 4. DAUN SIRIH

cara yang ni pn mudah dan lebih kurang sama jugak degan cara-cara yang lain. ramas kan daun sirih dalam air suam... kemudian sapukan air daun sirih ini pada tumit bertujuan untuk melembukan struktur kulit pada bahagian tersebut. Biarkan semalaman. Kemudian keesokan paginya bilas tumit degan air suam dan keringkan menggunakan tuala kering.


Selamat mencuba =)






0 comments:

Post a Comment