TIPS MEMILIH BREAST PUMP TERBAIK

Assalamualaikum ibu-ibu dan bakal- bakal ibu semua, alhamdulillah hari ni genap minggu ke3 saya berjaya untuk stop pump di office ( ank sudah berumur 2 ahun  1 bulan). Walaubagaimanapun, saya tidak lah terus memberhentikan susu kepada Sobirin. Dia masih lagi menyusu pada sebelah malam berikutan rezeki Allah untuk dia yang masih mencukupi.

Hari ni saya nak share sedikit tips untuk memilih pump yang terbaik dan bersesuaian kepada mereka yang sedang berkira- kira untuk membeli pump.

1. Pump yang tidak terlalu kuat bunyinya.

2. Harga berpatutan

3. Seeloknya pilih double pump.

4. Mendapat sumber tenaga yang mudah.

5. Kadar tekanan isan yang tidak terlalu kuat

6. Moto yang tidak terlalu berat dan mudah di bawa ke mana- mana

Pengalaman sy sndiri menggunakan pump Medela Swing.. Memang membantu, memudahkan perjalanan breastfeeding saya selama 2 tahun ini. Saya share kan tip2 seperti diatas berdasarkan pengalaman saya travel bersama breast pump sewaktu keja. Medela swing hanya untuk pump sebelah  breast pada satu- satu masa sahaja. Mulanya memang saya mencari pump yang boleh di gunakan secara serentak untuk kedua belah breast ( double) . Tetapi harganya yang terlalu tinggi pada ketika itu menyebabkan sy terpaksa pilih singgle pump ni. Masa tu belum bnyak lagi pilihan pump2 kt pasaran.

Sekarang dengn harga rm300 lebih pun da boleh dapat double pump kn. Antara pump- pump yang menjadi pilihan kawan-kawan saya seperti spectra , eve love, autmnz dan lain2.... If korang rasa segan untuk memulakan proses pump di office di sebabkan bunyi, saya cadangkan korang pilih la pump  jenama autmz, sunyi sepi.. Hehe...
Saya harap tip ni sedikit senyak akan membantu korang. Hehe da pening menaip dalam kereta, insyaallah malam nanti sy akan smbung lagi entry ni untuk memberikan lagi- lagi tips memilih breast pump terbaik dan bersesuaian dengan aktiviti harian korang insyaallah

0 comments:

Post a Comment