PENAWAR SLIP DISC, SCOLIOSIS, DAN SAKIT BELAKANG

''Salam..nak tanya, sy disahkan oleh doktor kena slip disc dan ada tulang belakang yang retak sedikit...ada ke suplement shaklee yang boleh bantu  mengurangkan or sembuhkan sakit saya ni?''

Soalan seperti ini selalu di tujukan kepada saya sejak kebelakangan ni. Kalau dulu status di FB saya memang penuh dengan luahan perasaan sakit, risau, takut dan seangkatan degannya.. huhu saya mula di sahkan mengidap penyakit scoliosis ( tulang belakang abnormal @ bengkok @ tidak lurus) sewaktu di bangku sekolah lagi. Tulang saya membengkok sebanyak 31 dgree. Alhmdulillah masih boleh dirawat tanpa melibatkan pembedahan implan besi. Ape yang saya lakukan sekarang hanya lah terapi di PPUM. Kalu tengok dari luar memang tidak akan perasan sangt yang tulang tunjang saya dah twis ke tepi dan ke belakang. tapi yang ketara dan pasti. setiap kali temujanji dr akan mengukur ketinggian saya. Sah semakin bekurang....da sakit di bahagian pinggul dan belakang yang selalu menyerang.

scoliosis, slip disc , sakit belakang
antara sakit-sakit lain yang berkaitan.
Sudah macam-macam cara saya berubat .. x terlepas perubatan tradisionaml dan acupuncture.. Boleh bertahan kejap je. lepas tu sakit balik. ye la life stile orang sekrang kan memang kena bnyak buat kerja, stady dan lain... Hanya selepas ada anak seorang baru saya kenal2 dengan Shklee dan rasa jarang-jarang rasa sakit di bahagian belakang. ohh ruginya tak kenal shklee dari awal. ( nanti saya share kisah pragnant n scoliosis saya kt next entry k)...

 tulang belakang normal versi scoliosis
Sejak saya menggunakan Collagen Powder dan Ostimetrix,,, saya sudah lama tak rasa sakit belakang, sehingga la satu hari tu mak mertua saya ( nurse pencen) tnya,,, '' lama mama x dengar lin mengadu sakit blakang? da ok ke?'' masa tu baru saya perasa betul juga ckp mama. da la skrng sibuk bedukung ank kecik ( kecik2 pn 9kg jgak la) hehehe... dekat seguni beras. hehe.. masa tu baru perasan, sepatutnya Dr pakar tulang tu ckp saya x boleh memikul bebean max dr 5kg... alhamdulillah.. rezeki kesiahan saya dari Allah tuk mengurus kan keluarga. mmg saya sayang la viamin-vitamin cinta saya ni...

Untuk sesiapa yang nak more consultation pasal scoliosis ni boleh contc lin k. insyaallah sy cuba membantu sedaya mungkin. =)

Your Shaklee Distributor                                    

    Pn Lin Alin

SID        : 954892  
Tel         : 018-2890438
Fb         : Lin Alin
Fb Page: cutecottonshop.com    


PENGEDAE SAH BARANGAN SHKLEE DI SEKITAR:
Bandar Baru Salak Tinggi, Nilai, Sepang, Dengkil, dan postage ke seluruh Malaysia.

0 comments:

Post a Comment