Betul ke ade kaedah rawatan rabun yang tidak menyakitkan?

Mereka yang sibuk di kota raya dikatakan berisiko tinggi untuk mendapat masalah mata seperti rabun jauh, rabun dekat, dan pelbagai masalah mata akibat bebenan penggunaan mata untuk berkerja di hadepan computer dan juga gajet2 yang semakin canggih dewasa ini. Mereka lebih cenderung untuk menggunakan mata untuk membaca dan bekerja di ruangan yang tertutup dan sempit sepanjang hari. hal ini boleh menyebabkan mata kita akan berasa penat dan letih.

jika kita lihat sekarang, ramai kanak2 telah memakai kaca mata seawal umur 4 tahun.kesiannya..... jadi ape yang boleh kita bantu untuk mengurang kan risiko memakai kaca mata ini.? jom ikuti antara rawatan2 yang boleh di ambil untuk mengurangkan masalah ni ye. =)

- antara rawatan2 yang di cadangkan

1.Urutan urat sekitar mata

misalnya di bahagian kening, di tengah kening, di hujing mata dan di bawah mata.

2. makanan

  cuba amalkan makanan yang mengndungi bnyak vitamin A, dan D. Contohnya karot, buah-buahan seperti betik dan epal, kangkung dan sebagainya.
jus karot yang dikatakan dapat mengubati masalah mata

4. Ayat alquran

Selain itu jika anda seorang yang muslim,  adalah sebaik-baik ikhtiar adalah degan menggunakan ayat2 AL-QURAN. InsyaAllah, Setiap penyakit itu ada ubatnya. Berusahalah dengan menggunakan ayat-ayat suci Al-Quran dari Surah Qaf, ayat 22

Cara-caranya:
 
Dapatkan 7 batang karot yang muda dan diblend. Baca doa ini sebanyak 7 kali pada jus karot yang telah diblend tersebut. Lakukan selama 3 hari berturut-turut. Jus karot mengandungi "beta carotene" baik untuk perbaiki penglihatan, mencegah penglihatan yang lemah, katarak, hemeralopia dan mata-kering. Dengan berkat dan izinNya banyak pesakit telah sembuh dari rabun mata.

Potongan ayat dari surah AL QAF, ayat 22

Maksudnya:

Demi sesungguhnya! Engkau di dunia dahulu berada dalam keadaan lalai tentang (perkara hari) ini, maka kami hapuskan kelalaian yang menyelubungimu itu, lalu pandanganmu pada hari ini menjadi tajam (dapat menyaksikan dengan jelasnya perkara-perkara hari akhirat).

5.vitamin tmbahan

carotomax vitamin mata sejati


  
Ahli nutrisi mencadangkan pengambilan 5 hingga 9 hidagan buah dan sayur untuk mengekalkan konsentrasi beta karotena dalam darah untuk memelihara kesihatan penglihatan, kulit dan mencegah kanser. Maka cara paling mudah adalah melalui pengambilan CAROTOMIX. Tahukan anda bahawa satu hidangan CarotoMax adalah bersamaan dengan 89 raspberries, 102 biji pisang,  714 biji aprikot, 113b salmon, dan 285 anggur.

jadi jangan ketinggalan untuk mencuba beberapa teknik untuk mengurangkan risiko rabun terhadap diri kita dan keluarga ye.

lin Alin
018-2890438


0 comments:

Post a Comment