KAYA KE GAJI RM3000?

 Salam sayang smeua.

Korang rasa skrng ni degan gaji suami rm3000 ++ ni boleh dikatakan tergolong dalam golongan kaya ke? tambahan pula skrng ni semua harga makain melampau-lampau naiknya. Kalau dulu ye la kita leh kagum.. ''waaah, beznya ko dapat suami bergaji rm3000+++''....'' untung le leh jd suri rumah..'' x payah penat- penat bangun meredah jem..x payah kelang-kabut bangun awal sibuk-sibuak buat sarapan seawal 5 pagi bangun. ye la sebab isteri pun kena g keja jgk kn.. Fuuhh kalu dulu rm3000 ni sngt besar, skrng ni agaknya kat mana nilai sebenar rm3000 ni? cukup ke nk saving pendidikan anak? saving kalau-kalau berlaku kecemasan? x cukup kn..... memandangkan harga minyak dan harga barang pun da naik, RM3000 ni hanya boleh dikatakan cukup-cukup makan dan ada antara kita siap x cukup lg tuk tampung perbelanjaan keluarga.

kalau aku kaya, hari-hari hari raya.. petikan dari sebuah lagu berjudul ''kalau aku kaya''

Siapa kata para isteri x boleh membantu suami bila jd fully house wife? kalu ade y bercakap tu maksudnya memang dia x berfikiran terbuka la tu. korang tahu x... dr rumah korang boleh nk dapatkn income 4 hingga 5 angka.... degar macam x logik kan..? ,macam tipu je kan? saya pun mula-mula memang tersangat lah tak pecayanya sehingga la da merasai sendiri sekarang ni.... baru waaoouuu.. tebeliak biji mata. Sejak dr kenaikan rank dalam biz ni dan da merasa income yang ala2 gaji saya sekarang.... saya da mula pasang impian nk jd suri rumah. hehe cm kelakar kalu ingtkn balik. Masa kita kecik-kecik dulu cikgu tnya cita-cita nk jadi ape. huuuu bukan men lagi jawab... nk jd angkasawan la, nk jd polis la, nk jd doktor la... tp kalu tnya saya sekarang.. saya nk jd suri rumah full time besarkn anak depan mata dan kenyang kan perut suami degan hati yang iklas.

Kenape??? kalu kerja x boleh besarkan ank depan mata and x boleh masak kat suami degan iklas ke? korang rasa????
Memandangkan kita yang da seharian penat bekerja di opis.. korang rasa brape bnyak lagi tenaga korang yang tinggal demi keluarga. Anak da seharian di tinggalkan bersama pengasuh. Balik-balik rumah buat perangai menagis meminta segelas air. mengamok untuk mintak bukak kn bungkusan coklat. rasa2 berapa ramai ibu2 yang mampu besabar dengan kerenah ank-ank ni. sudahla penat sehari bekawad dalam opis.?? awal-awal memang kita akan rasa ok.tp bila ank2 da start buat peragai-peranagi baru.. Masyaallah. sangt tabah bagi ibu-ibu yang mampu bertahan degan kerenah ank dan kepenatan yang di tanggung. ini baru cerita bab ank. belum lagi masuk cerita, keperluan suami seperti menggosok baju, melayan suami beborak, memasak untuk suami dan lain2 lagi. rasanya semua pun da boleh rasa bertapa tabah nya ibu2 yang mampu harungi semua ni.
bayangkan jika kita mempunya banyak masa untuk meleyan kerenah ank-ank seperti ini..Oh indahnya.



saya juga sebagai wanita berkerjaya dan melalu semua ni. Insyaallah satu hari nanti saya juga akan dapat menjadi sorng suri rumah yang masih mampu bekerja hanya dari rumah untuk membatu keluarga. ape yang penting d sini. untuk memulakan langkih biz .. walau ape pun biz yang kita lalui. kita kena sentiasa berfikiran positif dan sentiasa berdoa keda yang MAHA PEMBERI REZEKI. insyaallah. Sesiapa yang berhajat untuk menjadi suri rumah yang berjaya bersama2 saya. jom kita mulakan langkah pertama. pm saya untuk ketahui selok belok perniagaan SHAKLEE sehingga bejaya.

Your Shaklee Distributor                                    

    Pn Lin Alin

SID        : 954892  
Tel         : 018-2890438
Fb         : Lin Alin
Fb Page: cutecottonshop.com    


PENGEDAE SAH BARANGAN SHKLEE DI SEKITAR:
Bandar Baru Salak Tinggi, Nilai, Sepang, Dengkil, dan postage ke seluruh Malaysia.

0 comments:

Post a Comment