MAHA RAJA LAWAK SATU BENTUK PELABURAN..... ??

Rancangan televisyen realiti ????? ape ni????

ialah satu genre rancangan televisyen yang mempersembahkan situasi dramatik atau humor yang dikatakan tidak berskirp, merakamkan peristiwa sebenar, dan menampilkan orang biasa dan bukannya pelakon profesional. Meskipun genre ini telah lama wujud dalam pelbagai bentuk sejak tahun-tahun awal televisyen, istilah "televisyen realiti" paling kerap digunakan untuk merujuk kepada rancangan-rancangan yang disiarkan sejak tahun 2000. Dokumentari dan rancangan bukan fiksyen seperti berita dan rancangan sukan biasanya tidak dikelaskan sebagai rancangan realiti.

Antara Rancangan Realiti yang paling popular pada masa ini adalah Maha RAja Lawak di Astro. Antara para pelakonya adalah terdiri dari mereka yang mampu untuk melakonkan sketsah lawak secara spontan dalm betuk pertandingan. Mereka memainkan watak masing2 secara rancang atau tidak dirancang sebelum pertandingan.





kenapa saya katakan rancangan ini adalah satu bentuk pelaburan... haha ade beberapa sebab.. antaranya adalah:

Pelaburan adalam betuk hubugan baik antara negara

seperti yang kita tahu.. ade beberapa orang peserta dari negara2 lain yang telah terlibat dalam rancangan ini... antaranya mereka yang berwarganegara singapore dan indonesia... betul x? so secara x langsung.. ini adalah satu cara untuk menarik minat para penonton dari negara2 jiran untuk turut sama2 menyaksikan siaran ini secara langsung... nah.,... dari sini pn kita da dapat lihat keuntungan yang bakal pihak penerbit dapat kn... starategi yang bijak. hehehe selain tu.. hubungan baik antara negara2 ini juga akan lebih menjadi akrab.. betul x... 2 in 1.. kebaikan positif dari rancangan ini. =)

Pelaburan dalam bentuk undian sms.

Ok dari sudut sms/undian pula... rasanya semua orng da sedia maklum kot.. bila penonton suka.. penonton undi... semakin bnyak undi.. semakin bnyak la % income yang bakal pihak penerbit dapat..juga turun menyumbang kepada ekonomi negara hehehehe... no more explanation about that... bab duit ni rasanya semua senang paham kn. hehehehe..

 

ok la.. bebel2 gak... korang minat siapa maha raja lawak ni... hehehehe.. sy suka sngt kt kumpulan Shero...kenape??? sbb lawak diorang bersahaja la... msti pecah perut la bila tngok gelagat kumpulan ni... hehe peserta2 lain pn bez juga... keluarga sy suka sngt tngok Maha RAja lawak ni sbb konon2 boleh hilang stress dan keletihan lepas balik keja... gelak2 bersama famly... mmg bez... hehehe x pacaya.. jom kita tengok same2 ye... kalu telepas... ulanagn pn ade kn...kalu telepas lg.. kt youtube pn bnyak.. . heheheh... jom che kiidauttttt ye okeh... hehehe

pst:; mood nk membebel da datang... kikiki



0 comments:

Post a Comment